30 Eylül 2016 Cuma

Leonardo Da Vinci – Codex Leicester

Doğanın kitaplar tutulması:
Leonardo da Vinci'nin Kodekslerden bir giriş
Arundel ve Leicester
Bir İngiliz Kütüphanesi Online Gallery özelliği ile
Katrina Dean, İngilizlerin Bilim Tarihi Küratörü
Kütüphane
Windsor Kraliyet Kütüphanesi'nde düzenlenen çizimler bir dizi bestelenen
Leonardo da Vinci'nin hayatının son yıllarını (1452-1519) tasvir
Tufan. Ateşli, ateşli, kontrol edilemeyen doğa insan tüketir ve
hayvan formları ve ağaçlar ve binalar:
Ve bazı dağlar derinliklerine paldır küldür çöküşü izin
vadi ve nehir şişmiş suları kadar baraj Ama yakında ihlal,
Nehir barajı patlamaları ve yüksek dalgalar dışarı delildir. Bırak
Bu grevin en büyük ve kentleri ve ülkeyi yıkmak
Bu vadinin konutları. Ve yüksek parçalanmasını sağlar
söz konusu kentlerin binaları gibi yükselecek kadar toz yükseltmek
... 0,1 azalan yağmur bulutları duman veya wreathed
Başar ve grafik, resim ve talimatlar da nasıl tasvir
Leonardo'nun için konuların listesini düşündüren, doğa Unleashed çizmek
yayınlandı kısımları planlı 'Resim üzerine İnceleme' (
ölümünden sonra) 1651 yılında.
Leonardo'nun Tufan Çizimleri çağdaş rezonansı
New Orleans sel, Asya: son olayların vurguladığı
tsunami, iklim değişikliği ve ahlaki zorunluluklar açısından kendi çerçeveleme
insan uygarlığının için.
Codices Arundel ve Leicester bilimsel arka plan çok teklif
Leonardo'nun doğa çalışmalarına. Onlar, onun gözlem notlarını içermektedir
analiz, ölçüm ve doğayı kontrol etmek için girişimleri, özellikle
su ve olan bir ilk hayatta kalan notebooklar arasında yürürlükte
'scientist'.2
 Onlarda şeylerin birçoğu kabul edebiliyoruz biz

1
 Sergi Kataloğu Martin Kemp, 'Vortex', bölüm 5, Leonardo da Vinci, Hayward Kote
Gallery Londra, Nisan 1989 ile 16 Ocak 26, (Southbank Centre: Londra), 1989, s. 131. 2
 Bu anakronik bir terimdir. Çağdaşları gibi doğal bilgi yapanlar atıfta bulunuyor olabilir
(Leonardo en yaygın bir sanatçı olarak sevk edildi rağmen) doğal filozoflar. Leonardo, o
Burada önerilen, geçiş bir sosyal rol temsil eder. Onun defter, fikirlerin doğaçlama 'ricordi' içerirler
içinde Taslakların yanı sıra buluşlar, düşünce ve muhtemelen gerçek deneyler ve saha notları için tasarımlar
skolastik ilmi daha geleneksel formu. belki de bilim insanının dizüstü bilgisayarlar gibi el yazmaları canlandıracak
Bugünün açısından bunların anlamda bazı iletişim kurar.
Saha çalışmaları, laboratuvarlar ve: modern bilim ile ilişkilendirmek
aletleri, fiziksel problemlere matematik uygulama,
indüksiyon ve tümdengelim ve bir yolu olarak deneyim imtiyazlı
dünyayı bilerek. Ancak birçok durumda doğal felsefe ve
Leonardo'nun bilimsel çalışmaları destekleyen kozmoloji bize yabancıdır.
fizik bilimleri en az üç açısından sunulmuştur
Leonardo'nun zamandan beri devrimler: Kopernik, Newton ve
relativistik. Leonardo'nun yazmaların henüz daha sonraki öğrenciler bulundu onun
fikirler keskin ve modern düşünürlerin çoğu zaman ileri görüşlü olmak
konularda, tohum geniş bir yelpazede ve off-sürgünlerin bilimsel yaşı
verimli bir zihin.
Leonardo birçok ses ilkelerinin açık bir expositor olmasına rağmen,
yakınlık ve fikirlerinin mahkum sanatsal kaynaklanıyor ve
edebi sunum, hangi tarihçilere ikna yönleri
bilim artan dikkat son yıllarda var. Kodeksi
Leicester (folyo 34R), örneğin, Leonardo uyandıran sunar
organizmanın olarak yeryüzünde anlayışı:
Bu yüzden dünya büyüme ruhu vardır, ve o dediğimiz zaman onun
Eti topraktır; onun kemikleri kayalara ardışık katmanlar vardır
bu dağlarda oluşturur; onun kıkırdak tüf taş; onun kanı
sularının damarları. etrafında yatıyor kan gölü
Kalp okyanus. Onun nefes artış ve azalma gereğidir
kendi bakliyat kan ve hatta yeryüzünde öylesine gel-git ve akışı
denizin. Ve dünyanın hayati ısı yayılır yangın
Yeryüzünde boyunca; ve ruhu büyüme ve konut yer
dalgıçlar toprak parçaları banyolarda dışarı nefes olan yangınlar,
ve kükürt madenleri ve Sicilya Vulcanus ve Mongibello'ya içinde, ve
diğer places.3
Bir yandan Leonardo insan tanıdık metaforu çağırır
beden, evren evren klasik benzetme istihdam.
Öte yandan, o dünya süreçlerinin canlılığını çağrıştıran, bazı ne
James Lovelock sonra bilim adamları 'geophysiology "diye niteleyebileceğimiz olabilir. Gibi
Deluge Çizimler vis-à-vis son olaylar, Kodeksi Gaian görüntüleri
güncel bilimsel teknikler sağlamak gibi Leicester, takdir edilebilir
kanıt Toprak bağlantıları ve geribildirim sahip olduğunu
Büyük karmaşıklık ve duyarlılık çevrimleri.

3
 Leonardo da Vinci İngilizceye tercüme Codex Hammer alıntı ve Carlo Pedretti tarafından düzenlendi
(Florence: Giunti Barbera), 1987, s. 26.
Beş yüz yıl sonra, Leonardo çalışmaları zorluklar ve
Bilimsel devrimlerin kavramını aydınlatır. Yapılacaklar ve bizim
şeylerin anlaşılması, sayısız olmadan tam bir daire geliyor, ama değil
yeni tekniklerin uygulanması yoluyla yineleme, artan
doğruluk ve bütün dünya görünümlerinde geçer. potansiyel
Yazılar ışığında başarılı nesiller tarafından yeniden yorumlanması için
yeni koşullara ve gelişmeler, görünüşte tükenmez olduğunu
ve bu kesinlikle onların en büyük itiraz.
kitap ve bilginin değişen doğası
Leonardo'nun kalan el yazması notlar 7000 sayfadan oluşan
ve çizimler, bağlı ve bağlı olmayan inanılan bir yarısı
Leonardo'nun ölümü sırasında var olmuştur. Bunlar çoğu
Doğal olarak Leonardo'nun çalışmaları anlamak için önemli kaynaklar
Onun hayatta resimlerinde ek olarak filozof, mühendis ve, bir
sanatçı.
Onlar tarihinin bir geçiş dönemi olarak oluşturulan
Avrupa'da ve ötesinde yazılı sözcüğün iletişim getirdi
yaklaşık 15. yüzyılda hareketli tip baskı ortaya çıkmasıyla.
Bunun bir sonucu olarak, bunlar geçme arasında bir gerilim temsil
iş ve Leonardo dünyasında yayınlanmamış.
Yüzyıllar boyunca, bilgi, oluşturulan muhafaza ve yeniden keşfedilen olmuştu
aktararak, elle metinleri kopyalanan din bilginleri emek yoluyla
kültürler ve kıtalar arasında onları. scribal Resimler ile sonuçlanmıştır
resimli harikaları için faydacı yolları arasında değişmektedir eserler ve
genellikle doğada yarı kamusal olması amaçlanmıştır; bilim adamları tarafından okunan ve
Böyle Latin ve erişim gibi yazılabilir dil bilgisi ile seçkinler
Kişisel ve kurumsal kütüphaneler. yeni teknoloji alımı
Gutenberg 42-line İncil (1455) Aşağıdaki Batı'da baskı,
sadece birkaç yıl Leonardo'nun doğumundan sonra yayımlanan, eşlik etti
Diğer kademeli dönüşümler: Yazılı argo kullanımı
diller; okuryazarlık büyüme; ve bilginin demokratikleşmesi.
Leonardo edebi eserleri daha geniş bir skeç sunuyoruz
üretim, dolaşım ve ekranda yer alan dönüşümler
bilgi kayıt. Onlar öncelikle neyi Antonio de yazılır
Beatis içinde Leonardo ziyaret eden Aragon Kardinal sekreteri
'Kaba dil' olarak adlandırılan 1517 yılında Fransa, 4
 ya da yerel İtalyan. İçin
Hayatının çoğunu, Leonardo harfler olmadan bir adam, bir öğrencisi olarak poz
güvenmek yerine, kendi gözlemlerine çekti deneyim
yetkililerin kelime. Aynı zamanda, kendi el yazması içeren
Onun girişimleri yansıtan Latince kelime listeleri dil ve listelerini öğrenmek için
yanında çağdaşları tarafından da dahil olmak üzere kendi koleksiyonunda kitap,
Klasik ve ortaçağ yazarlar. Bazı durumlarda, bilim adamları bugün
belirsiz o belirli yazarların eserlerine erişim vardı olmadığına dair
baskı veya el yazması; Her iki geçiş bu dönemde mümkün idi.
Her durumda Leonardo doğal felsefe üzerine kitap okumak olduğu açıktır
ve çalışılan doğa ilk elden.
Leonardo, onun arkadaşının kitabı çizimler katkıda
Matematikçi Luca Pacioli (Divina Proportione, 1509). o asla henüz
Yaşamı kendi çalışma yayınladı. Onun el yazmaları iç göstermek
yayınlanmak üzere ilmi hazırlanması, kanıt onların
kitaplar, görüşmek üzere durumlarda başlıkları listeleri ve adreslere başvuru
okuyucuya. Pasajlar dışarı geçti ve başka bir yerde tekrar edilir. Bir
En ünlü pasajlar, Codex Arundel ilk sayfasında ise
hangi onun el yazması sipariş ve düzenlenmesi için yaptığı planları ortaya koymaktadır
konulara göre. Benzer niyetleri diğer belirtilmiştir
Codex Leicester dahil Leonardo'nun el yazmaları. O onun açıklar
'Ricordi' ya da notlar, henüz gibi bazı girdiler önceki taslakların düzgün kopyalarıdır
Dikkatli şemalar, her zaman olduğu fikirleri rephrasing Leonardo
Onun defter, tutmanın boyunca döndü hangi o
1480 civarında başladı ve ölümüne kadar devam etti.
hiç şüphesiz felsefi bir okuyucu olurdu ve
Leonardo pratik ilmi. 1517 ziyaretçi, Antonio de Beatis,
Leonardo anatomik çizimler ve yazıları su 'o düşünce
çeşitli makineler ve diğer birçok konular ... sonsuz ortaya konan
volumes'5 sayısı
Antonio kendi ile gördüğünü iddia hangi
gözler, çok karlı olacağını ve keyifli onlar yayınlanmalıdır.
Bu olmak değildi; Henüz Antonio görüntüsünü tanık
bir şey olarak el yazmaları potansiyel ortak ve anlaşılmalıdır
daha yaygın olarak.
ziyaretçi yazıları gördüm ve hayran olsa da onların
çizimler, onlar bunları okumak mümkün olurdu olası değildir.
sağdan geriye yazılı Leonardo'nun karakteristik ayna yazısı,

4
 Edward McCurdy alıntı, 'el yazması bir rekor' Leonardo da Vinci Notebook,
Edward McCurdy, 2 cilt tarafından İngilizce'ye çevrildi ve tanıtıldı düzenlenmiştir. (Londra: Jonathan Cape),
1977, cilt. 1, 42-55, s. 44.
5 Ibid.
sol tutulduğunda onun el yazmaları salt okunur olabilir sağlamıştır
Bir ayna önünde. Leonardo'nun elyazmaları delil yönleri
dönüşümler de, bu yüzden yazılı iletişimde yer alan, onlar
açıklık ve takdirine arasında ortaya çıkan gerginliğin önermek
modern bilim.
Leonardo yaptığı notebooklar için ayna-yazma kabul nedenidir
etmediği bilinen ve bu açıklamalar da lefthanded gerçeği arasında değişir
Onu mürekkeple bu şekilde yazmak için ve için, sadece kolay oldu
niyeti gizli fikirlerini tutmak için.
O ezoterik nedenlerden dolayı bunu yapmak istediğini pek mümkün değildir. Leonardo
simyacılar ve diğerleri en azından bir fırsat sert bir dille eleştirdi kimdi
simyacılar rağmen, geniş keşif bilgilerini korumalı
onun ortakları arasında yer aldı. Bu daha olası olduğunu Leonardo'nun mirrorwriting
başkalarına durdurmak için - keşif öncelik korumak için düşünülmüştü
taslak biçiminde, alay, onun fikirlerini çalmak, ya da belki daha kötü.
Yıllar sonra, Galileo Galilei gibi erken modern astronomlar hareket
Benzer şeklinde gözlemlerini ve keşifleri kaydederek
anagrams, bir zamanlar, düşmanları göndererek, ve kodu ortaya
question.6 içinde fenomen bilgilerini konsolide olan
bilginin iletimi ile ilgili konular yakından bağlı olan
bilmenin kültürleri. geçme ve açısından olduğu gibi
yayınlanmamış, açıklık ve takdir, Leonardo da bir kez daha oldu
skolastik ve zanaat bilgi melez geleneklerinin dönüm noktası.
O girişimlerde bulundu rağmen yaşam, Leonardo bu daha sonra düzeltmek için
Bir bilim adamı olarak hazırlık olmadan profesyonel hayatına başlamıştır.
varsayılan noter, Ser Piero ve Caterina, gayrimeşru oğlu olmak
köyden genç kadın, Leonardo öncelikle olarak eğitildi
Floransa'da Andrea del Verrocchio bir atölyede usta.
Andrea öncelikle bir heykeltıraş olarak bilinen ve en biriydi
teknik başarılı ve başarılı Floransalı sanatçı
dönem. Onun komisyonlar yaygın değişmekteydi ve tasarım dahil
festivaller ve yarışmasında, mimari bezemeler ve dekoratif
Kamu işleri.
Leonardo kucaklayarak daha da bu yetki sahasının geliştirmekti
gezgin mühendis geleneği, Filippo Brunelleschi ve aşağıdaki

6 Ernan McMullin 'Bilim Açıklık ve Gizlilik: Erken Tarih Üzerine Notlar', Bilim, Teknoloji
İnsan Değerler, 10: 2, 1985, 14-23, s. 18.
Diğerleri, bu kadar kazanç, Floransa Medici himayesi anlamına gelir
Milan Dukes ve Fransa Kralı. Onun defterler detay
su yolları ile ilgili çeşitli komisyonlar ve projelerin özellikleri,
festivaller, konut ve anıtlar.
Ancak, Leonardo gibi bir mühendis daha fazla olarak kendini gebe
mühendisler ustalar daha fazla olarak kendi rolünün gebe
lonca içinde geleneksel uygulamaların sürdürülmesi. Leonardo
tanık ve sanat ile desteklemek için bir eğilimi ilerledi
eski ve ortaçağ çekilen felsefi anlayış
yetkililer dersleri ile kaydedilen bilgiyi aydınlatmak ve
deneyim. zanaat gelenekleri birleşmek için çalışırken ve yazılı
Bilgi, Leonardo ve diğerleri, yeni bir toplumsal rol yetiştirmek başladı
O artık loncalar veya seçkinlerin toplu bilgi dayanmıştır,
ama bu yaratıcılık bağımsız bir persona kültive.

Leonardo'nun kitaplarının düzenlenmesi ve yorumlanması üzerine
doğa
Yazıların Leonardo'nun üretken mirası bilimsel belgeler ve
bilimsel devrimden önce teknolojik uygulama. Onların
anlamlara eserlerinin kendi belgelerinden sadece türetmek
ve biyografi, ancak Leonardo'nun geniş bir ortaya ne
entelektüel manzara. Bu ölçüde daha durum bu
çağdaşlarının edebi eserlerin karşılaştırılması az var
kurtuldu. Leonardo Ortaçağın sonu arasında hazırlanıyor gibi
ve Rönesans'ın başlangıcıdır, onun el yazması fikir değil teklif
Yalnızca yeni personae ekimi içine değil, aynı zamanda daha önceki kültürlerin içine
bilginin.
Leonardo erken canlandırdığı, bir sanatçı olarak kendi zamanında ünlüydü
Böyle bir şekilde Giorgio Vasari (Ressamlar Lives) olarak biyografi
kimin olağanüstü yetenekleri felsefi ve teknik israf edildi
sorular. Bu İngilizce'ye yeniden keşfetme ve çeviri kadar değildi
bilim adamları tarafından kendi dizüstü bilgisayar, sanat tarihçisi Jean-Paul Richter olarak
Bu ciddi tarafından kabul edildi 19. yüzyılın sonlarına
İngilizce dilinde çalışan bilim adamları. o zaman Leonardo'nun bu yana
korpus üç ayrı şekilde tedavi edildikten, her biri farklı dayalı
Leonardo'nun yazılarının düzenlenmesi ve destek sistemleri
Tarihin farklı türde.
İlk geniş üretilen Jean-Paul Richter, aşağıdaki
transkripsiyon ve çeviri orijinal el yazmalarından, 7

Amerikalı akademisyen Edward McCurdy bir İngiliz baskısını yayınladı
1930'larda Leonardo'nun elyazmalarından ayıklar. Bu zamana kadar,
Birçok İtalyan transkripsiyonları dahil faks sürümleri
el yazması ek olarak yayınlanmıştır. Richter, McCurdy gibi
konuya göre Leonardo'nun yazıları sınıflandırmak için seçtik ve bu haklı
Onun ilmi ile ilgili Leonardo'nun belirtilen niyetleri temelinde, çoğu
açıkça Codex Arundel.8 içinde
 'Bu bir düzensiz toplama alınır
Ben umut, burada kopyalanan sayısız kağıtlardan I will olduğunu
sonradan onların farklı göre doğru sırayla bunları düzenlemek
konular. 'Bu sınıflandırma bir ölçüde tabi ardından
çağdaş bilimsel disiplinlerin kategorileri ve en uygun oldu
fikirlerin tarihi olarak bilim tarihine. Özellikle,
Yeni bilimsel fikirlerin ortaya çıkması çalışma kolaylaştırdı
metinler (sonradan ve bilgisi) Daha önce ile karşılaştırılması.
İki dünya savaşı arasında, bilim George Sarton tarihçisi oldu
sırayla ortaçağ düşünce okumak için Leonardo'nun el yazması esinlenerek
seleflerinden Leonardo ayırt öğrenmek için. sırasında
1. Dünya Savaşı Sarton, ardından Leonardo üzerinde bir dizi ders teslim
'Doğru takdir imkansız olduğunu fark ettikten
daha derin bir anlayış olmadan Leonardo'nun bilimsel düşünce
Sonra sahip daha ortaçağ düşünce, ben bir sistematik üstlendi
Tüm orta çağ writings'.9 İncelenmesi
 gözden zamanda
1944 Richter ve McCurdy derlemeleri, Sarton o olduğunu itiraf etti
25 yıldır bu işi yapan ve hala 'oldu mu
Leonardo yüzyıl kısa! Çok ortaçağ kökleri itibariyle '10
Leonardo'nun düşünce ışık getirildi, o Frei- bergli görüşüne göre, kayıp onun
Evrensel inventor'.11 Sarton 'statüsü yine tarif
İki açıklıklı köprü yardımcı dev, biri 'olarak Leonardo
Ortaçağdan Rönesans ve diğer ayırıcı
Muhtemelen bu kategoriler rağmen Art Science ', 12 ayıran
Sarton daha Leonardo'nun çağdaşları yakın göründü. bilginler
Bugün ek olarak Leonardo'nun el yazması inceleyerek yararlanmıştır
farklı yollarla.

7 Jean orijinal el yazması derlenen ve düzenlenmiş Leonardo Da Vinci, Edebiyat Eserleri
Paul Richter, 2 cilt, (New York: Dover)., 1970, ilk kez Londra'da yayınlanan eserin kısaltılmamış baskısı
Sampson, Low, Marston, Searl ve Rivington, 1883 tarafından.
8
 McCurdy, 'el yazması bir rekor', s. 42.
9
 George Sarton, 'Leonardo da Vinci Edebi Eserleri; Leonardo da Vinci ', İsis Notebook,
35: 2, 1944, 184-7, s. 185. 10 Ibid. 11 Ibid. 12 Ibid.
Richter, Leonardo'nun eserlerinin konusu düzenlemenin öncü
niyetini göre, diğer düzenlemelerin küçümseyen
Leonardo'nun el yazmaları. Böyle Kodeksi Arundel olarak Ciltler derlenmiş
Leonardo'nun yazmaların koleksiyonerler tarafından 'dışında hiçbir gerekçe yoktu
İlk yapmak için bir araya getirdi kollektör fantezi
az ya da çok ölçüde hacimleri '. Richter bile şüpheli
Leonardo'nun kendi düzenlemeler 'onların sipariş, çünkü bugüne kadar
Metinlerin bağlantı meselesi tabii ki, endişe edildi
ilgisizlik ile him.'13 Richter yine izin onun okuyucu
Orijinal, kronolojik hem yeniden olasılığı
Bu mümkün olduğunu sınırlı ölçüde Leonardo tarafından oluşturulan
tarihli dizüstü gelen tespit ve koleksiyon düzenlemeleri olarak
kütüphanelerde ve özel korunmuş bağlı cilt olarak kanıtlandığı
koleksiyonları. Yeni izin bu iki alternatif sekanslar
fırsatlar yazıları incelemek.
Bu Leonardo'nun okuyan ilgi işaret eden McCurdy oldu
zihin 'gösteren olarak kendi kompozisyon ve düzenleme onun
atölye, varsayım yapımında, araştırmayla meşguldü, ve
, Olayları kayıt bugüne kadar insan olarak, kendi kullanımları temperleme
alet, Nature'.14 This büyük güçler olmuştur olabilir
20. ikinci bölümünde el yazmaları yaklaşımı tercih
yüzyılda, faks sürümleri ve diğer yeni bir dizi temsil
bağlama kronolojik düzenleme yeniden burs
Leonardo'nun biyografisi çeşitli yazmaların kompozisyonu ve
sanat ve engineering.15 Alimler eserleri önceki anlayışlar üzerine çekti
seleflerinden ilişkin Leonardo'nun fikirlerini ilişkin ve vardı
Bu Leonardo'nun uygulama haberdar görmek için özellikle endişe;
nasıl, örneğin, Leonardo sanatçı özellikle endişe
optik, bakış açısı bakımından onun zanaat bilimsel temeli geliştirmek,
Bu anlayışlar tarafından desteklenen oran ve diğer disciplines.16
Paleografiye ve tarihsel burs teknikleri kullanılır
aracılığıyla ve ilgili Leonardo'nun faaliyetlerini yeniden onun
Leonardo yaptığı kağıtlarını oluşan nasıl tanımlanması el yazmaları,
zamanla onun düşüncelerini organize. Böyle bir çalışma gözlem tarafından desteklenir
İlk Leonardo genellikle onun söylemini sınırlı olduğunu Richter tarafından yapılan

13 Richter, Leonardo Da Vinci, s Edebiyat Works önsöz. xv. 14 McCurdy, 'el yazması bir rekor', s. 42.
15 Leonardo da Vinci, Il Codice Arundel 263 nella İngiliz Kütüphanesi, faks nel riordinamento içinde Edizione
cronologico, suoi fascicoli bir cura di Carlo Pedretti, transcrizione e notu critiche de Carlo Vecce die
(Firenze: Giunti Barbera) 1998.
Örneğin 16, ed. Paulo Galluzi, Leonardo da Vinci, Mühendis ve Mimar (Montreal: Montreal
Güzel Sanatlar), 1987 Müzesi.
yol açmıştır bir defada tek bir kağıda, 17 ayrı konular
yaprak okuyan alimlerin ilgi disbound ve gerçekten lider
Orijinal el yazması hacimlerinin birçok disbinding için. Bu
ders çalışma ve sergi için pratik avantajları vardır
el ve aynı zamanda bir anlayış kaybına neden olabilir
düzenleme ve tarihinin büyük bölümünde el yazması kullanımı.
el yazmaları ve üçüncü yaklaşım en az muhtemelen bir
araştırdı, toplama, yani düzenleme tarihine ilişkindir
kullanmak ve koleksiyonerler tarafından el yazmaları yorumlanması. Bu tür çalışmalar,
yardım, Leonardo'nun süreleri ve kendi aralarında önemli bir bağlantı sağlamak
el yazmaları ancak sadece dönüşümleri anlamak için
yer alan metinlerin kullanımına ilişkin tarihsel dönüşümler
son 500 yıl içinde etraflarında. Bu kısmen desteklenmiştir olacaktır
hangi koleksiyoncular için el yazmaları korunması
derlenmiş ve bu them.18 korunmuş bu kabul emirdir
orijinal amacı doğrultusunda, Sayfaları Torna örneğinin
koleksiyonlarından deneyimi yakın okuyucuların getirmek
İngiliz Kütüphanesi, Kütüphane en büyük erişimin kolaylaştırılması süre
hazineleri.
Ancak, Leonardo da Vinci'nin eserlerinin bu çalışmayı kabul edilmektedir
tarafından desteklenen çeşitli açılardan yaklaştı ihtiyacı
Çeşitli düzenlemeler: özne, kronolojik ve codicological. Dijital
teknolojileri potansiyel olarak bu yaklaşımların hepsi için izin
benimsenen ideal birbirlerini tamamlayıcı.
Sayfaları Torna codices Arundel ve Leicester
Codex Arundel, ve Codex Leicester açılış bölümleri,
1508-1510 etrafında oluşmuştu, Leonardo'nun yerli başladı
Toskana ve muhtemelen yıl sonra Milan'a onunla dönüyor.
Codex Leicester 36 folyo kısa bir, daha kendi kendine yeten bir iştir
(72 sayfa), Codex Arundel aşkın yazılı kağıtları içerir oysa
çok daha uzun süre (c. 1478-1517) hemen hemen tüm kapsayan
Leonardo'nun çalışma hayatı. Daha sonraki bir kollektör derleme ve
Daha fazla olduğu görülmektedir olan farklı olan etkinlikler içerir
Codex Leicester çizgisinde ilmi kendi kendine yeten taslaklar,
Tüm 283 folyo (566 sayfa) toplam.

17 Richter, Leonardo Da Vinci, s Edebiyat Works önsöz. xv. 18 Carmen Bambach (gelecek).
Sayfaları Torna birlikte bu iki codices getirmek önemli
üç nedenden dolayı. Onlar gösterilmiştir ilk kez
Birlikte kendi bütünlükleri içerisinde Leonardo onları oluşan, 19 ve beri
muhtemelen hiç ölçüde mümkün Codex Leicester vermedi olduğunu
Fransa'ya Leonardo ile seyahat. Onlar anlaşma yaptığı iki el yazmaları vardır
öncelikle persona bilimsel konular ve gösteri Leonardo ile
ne bugün bilim adamı düşünün. Buna ek olarak, yükseltmek
kompozisyonu ve kökenleri hakkında ilginç sorular
el yazmaları.
İki codices arasında karşılaştırma birkaç nokta vardır. Her ikisi de
Yerel su yolları ile ilgili Toskana manzara ve projelere bakın.
öncelikle böyle astronomi gibi bilimsel konularla Hem anlaşma olan
Her iki codices de Leonardo'nun tartışma bağlantılı olabilir. İlk bölümde iken
Codex Arundel rağmen, mekaniği üzerine bir tez olarak tasarlanmıştır
Daha sonra kesitler manifoldu konuları kapsayacak, Codex Leicester öncelikle
Leonardo'nun çalışmaları su ile ilgilidir
İki codices arasındaki benzerliklere ilave olarak, aynı zamanda orada
Önemli codicological farklılıklar. Bilim adamları çok sayıda belirledik
gevşek levhalar Leonardo'nun el yazması çeşitleri,
Form tutmak cep dizüstü kağıt üzerinde çizimler
Leonardo sakladı. Burada sunulan codices her biri biridir
, Belki daha karmaşık, nazik farklı. Codex Leicester başlangıçta
yumuşak kağıt muhtemelen bağlı bir dizüstü bilgisayar veya hacim ile, kapakları
Leonardo, bu yana dismembered ve her tabaka monte edildikten
ayrı ayrı. Codex Arundel dizüstü veya sayfaları içeren
Leonardo tarafından ayrı ayrı bağlanmış olabilir toplantılar için
sonradan olmuştur örnek mekaniği üzerine ilk bölümü,
'Muhtelif' collections.20 toparlanma
codices Her iki quarto birimler olarak tarif edilmektedir. Çoğu
Codex Arundel içeren levhalar yaklaşık 22 cm 16 cm, x
varyasyonları ile; Codex Leicester daha muntazam yaprak oluşur
büyüklüğünde yaklaşık 30 x 22 cm.21 temsil etmek mümkün olmamıştır
Bu her Kodeksi içindeki tek tek sayfaları boyutunda varyasyonları
Her Kodeksi tüm sayfalar bir görünür böylece, Sayfa Turning baskısı
Yukarıda verilen ortalama boyutlara ölçekli düzgün boyutu.

Her Kodeksi çekilen 19 Bireysel folyolar 1987 20 Martin Kemp Montreal sergilendi, Leonardo da Vinci, Deneyim, Deney ve Tasarım (Londra: V & A Yayınları),
2006, s. 191.
21 Carlo Vecce Il Codice Arundel 263 nella İngiliz Kütüphanesi'nde 'Nota Al Testo', s. 50.
Codex Leicester burada yumuşak bağlı olarak bağlı sırayla temsil edilmektedir
kapsamaktadır. 19. Büyük Kodeksi Arundel görüntü halinde
yüzyıl İngiliz Müzesi kullanılmıştır bağlama. 1872 yılında, ff. 136-7
Bir yatay yerleştirilmesi için daha az bir bağlanma çıkarıldı
ses ve benzeri işlem ff ile ilgili olarak alınmıştır. 1947 yılında 253-256.
Diğer büyük boy folyolar benzer bir sonuncusunun tedavi edildi, 1960 bağlayıcı.
olduğu gibi burada da Kodeksi sırasına tekrar entegre edilmiştir
British Museum'a tarafından foliated. Codex Leicester onun 16. korur
yüzyıl foliasyonu.
Her sayfanın içeriğinin kısa Codex Leicester, synopses
dahil edilmiştir. Kodeksi Arundel durumunda, sayfa bilgisi
Kodeksine karşılaştırmayı kolaylaştırmak için yorumlanması için seçilmiştir
Leicester, Codex Arundel içeriği olarak geniş temsil etmek
bir bütün ve görsel ilgi açısından.
Codex sonraki koleksiyoncular ve bağlı edildiği yolu
İngiliz Kütüphanesi tarafından tutulan edildiği şekilde sunulmuştur
Bu Torna Sayfalar baskı oldu yolu olarak aynı değildir
Leonardo tarafından bestelenmiştir. Özellikle, çiftleri unutulmamalıdır
Sayfalar baskı yapmak Turning bu birçok açılışlarında görüldüğü gibi sayfalar
değil içerik, tarih ve kompozisyon tarzında birbirleriyle ilişkili;
bazen rağmen yaptıkları.
Bu resim için, o Leonardo çalıştı olduğunu hatırlamak önemlidir
Her sayfanın her iki tarafını kaplayan kağıt gevşek yaprak. Sonra hayal
O diğer ve bağlı üstünde bu kağıtlardan biri bazı kazıklı olduğunu
Birlikte onları. Bunu takiben, bir koleksiyoncu bunlardan bazıları koymak olabilir
Daha küçük bir arada 'kitap', ya da disbound ve belki de, onları yeniden düzenlenmiş
Diğer, ilgisiz, sayfaları veya yaprak serpiştirme. bazı sayfaları
Hatta British Museum hacmi ters bağlanmış ve böylece edildi
Onları görmek için Sayfaları Torna döndürülmesi gerektirir
doğru yolu yukarı.
Ne Leonardo tarafından oluşan bir tabakanın bir tarafındaki iki olarak başladı
ilgili sayfalar artık daha büyük hacimde yan yana görünür. Bu
neden, özetler bazı Kodeksi seçilen sayfalarına ilişkin olarak
Arundel, açılış yalnızca bir sayfa sevk ve bazen
Kodeksinde başka bir yerde meydana gelen diğer sayfalar ek olarak
bahsettiniz. noktada içinde gezinmek için gerekli olacaktır
Diğer sayfaları görmek için sayfalar baskısını dönüm anılacaktır.
Ayrıca, Codex Arundel ilişkin özetleri bazı
Codex Leicester sayfaları, ilgili ya da benzer sayfalar arası olan
Başvurulan. Daha sonra Sayfaları Torna açmak mümkün olacaktır
ve Codex Leicester baskısı olanlar ile bu sayfaları karşılaştırmak için
Codex Arundel tartıştı.
Birlikte codices sunmanın ilginç durumlar Bölüm
Ayrıca, oldukça farklı kaynak olması hem de bu
vakalar henüz tam olarak belgelenmiş olması ve böylece oluşturmaya devam etmektedir
araştırmacılar ve küratörlerin için zorlu problemleri. Bununla birlikte, böyle
Leonardo kendisi işi hem yararlanmıştır açıktır
Sayfalar Torna durumunda özel ve devlet himaye ve,
ikisi arasında bir işbirliği temsil etmektedir.
kaynak
Leonardo'nun yazıların çoğu Leonardo tarafından toplandılar
Ölümünün zamanda ve onun öğrencisi ve varisi Francesco Melzi tarafından tutulan
ancak daha sonra, dağınık işlem gören ve sanatçılar tarafından miras ve
toplayıcıları ve bunların mirasçıları.
16. yüzyıldan beri, Codex Leicester bir dizi muhafaza edilmiştir
ait 263 yıl boyunca özel koleksiyoncular, (1717-1980) ve
Leicester, Thomas Coke, Earl ve onun varislerinin gayrimenkuller kime sonra
Kodeks ve sonra, (Kodeksi 'olarak bilinen bir dönemi takip ediyordu
sanayici Armand Hammer koleksiyonunda Hammer '
1980-1994), şimdi adlandırılır.
Codex Arundel önemli sanat koleksiyoncusu Thomas koleksiyonunda oldu
Howard, 1646 yılında ölümü üzerine Arundel Earl ve onun tarafından bağışlanan
Royal Society torunu (c. 1667) sonra İngiliz transfer
Müze kütüphanesi diğer Arundel ile 1831 yılında (British Library)
el yazmaları. Bu nedenle, bilimsel ve kamu tarafından muhafaza edilmiştir
300 yıl en iyi parçası için kurumlar.
Leonardo hizmetinde Fransa'da hayatının sonuna gelmiş
Fransa Kralı (Francis I) olan patronaj dahil faydaları
Leonardo bu yıl Nisan ayında 1519 yılında öldü Cloux malikane
O daha sonra el yazması mirasını vasiyet bir irade hazırladı onun
Onun öğrencisi ve arkadaşı Francesco Melzi ile bulundurma. Melzi bir
asilzade, Milano yakınlarındaki malikanesine el yazmalarını döndü ve
derleme sadece başarılı, ilmi onları derlemek çalıştı
özlerinden Resim üzerinde İnceleme bir el yazması versiyonu
Daha sonra yayınlanan bir versiyonu olan Leonardo'nun yazıları, (Paris,
1651) ve biz, sadece yayınlanan edebi eser görmüş olduğumuz gibi, kalır
Leonardo atfedilen.
Melzi ölümü üzerine (c. 1570), oğlu, Orazio, çok az ilgi aldı
Leonardo ve dağılmanın kağıtları taşınma hediyeler ile başladı
ve satış. Çok az bir kaynak hakkında kesin olarak bilinmektedir
Aşağıdaki 40 yıl içinde el yazması. Ne bilinen bu çok olduğu
Bu yapılan heykeltıraş Pompeo Leoni eline geçti
Leonardo'nun kağıtları birikir ve çabaları hayatının geçirdi
Madrid ve 1610 yılında vefat el yazması hacimli iki Akabinde
Don Juan de Espinas orada sattı.
Leoni'nin olduğu bilinen çok hacimli Kodeksi Atlanticus da dahil olmak üzere bir çok
derleme, Milan, Polidoro Calchi içinde Leoni'nin varisi iade edildi kim
Galeazzo Arconati Kont onları sattı. Arconati 12 hacimleri sundu
1636 yılında Milano'da Ambriosiana Kütüphanesi'ne, onları geri çekme
Zaman zaman danışmak ve muhtemelen diğerleri kalan karşılaştırmak
Onun possession.22 içinde
Kodeks Leicester heykeltıraş eline geçti gibi görünüyor
1537-1577 arasında Roma'da yaşadı Guglielmo della Porta,
o Melzi miras parçası olmuştur olmayabilir düşündüren,
ve 16. yüzyıldan kalma bir el foliated edilir. Bu Guglielmo varisi geçti
Teodoro 1577 yılında della Porta (d. 1625) ve Giuseppe tarafından bulundu
1690 yılında Guglielmo tarafından el yazmaları ve çizimlerin bir göğüs Ghezzi.
Bir kaligrafik başlık eklendi kim el yazması Ghezzi ile kaldı
Sayfa, Thomas Coke, daha sonra Earl tarafından 1717 yılında satın alındığı tarihe kadar
İngiltere'ye yazının getirdi Leicester,. Bu daha sonra
Armand Hammer tarafından açık artırma ile Leicester emlak satın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder